Сьогодні влаштуватися на роботу не так просто, а зайняти вакантне місце в хорошій організації — тим більше (приблизно як студенту в престижний ВНЗ при вступі). Як правильно поводитися на співбесіді випускнику? Пропонуємо розглянути це питання більш глибоко. Головною темою пропонуємо визначити питання: як правильно вести себе на співбесіді і що говорити, щоб привернути до себе увагу і розташування майбутнього роботодавця.
Як вести себе при співбесіді при прийомі на роботу?
Безліч людей в сучасному суспільстві не можуть влаштуватися на хорошу роботу, навіть маючи для пропонованої посади всі дані: відповідну освіту та рівень знань, вік, відсутність дітей тощо Часто все закінчується ще на співбесіді. У чому причина? Все просто, навіть хороший спеціаліст повинен знати, як вести себе на співбесіді при влаштуванні на роботу.
Саме на цей момент часто звертають увагу потенційні роботодавці. Для тестування майбутніх працівників залучені провідні психологи, які розробили масу психологічних тестів, на підставі яких вони орієнтуються не тільки на знання, але і на стресостійкість, відповідність пропонованої вакансії при виборі кандидата. Але тести — ще не весь арсенал. Важливі і такі моменти, як поведінку, правильно підібраний для цієї мети гардероб, мова, статева приналежність, досвід (є чи ні) і т. д.
Як правильно вести себе при співбесіді при прийомі на роботу
Саме в увазі описаного вище, важливо знати, як вести себе на співбесіді з роботодавцем при влаштуванні на роботу, що надіти на співбесіду і що потрібно або навпаки не можна говорити в процесі. Втім, єдиного образу не зможе запропонувати жоден фахівець, оскільки в даному варіанті багато чого залежить від вибору претендента, тобто самої вакансії.
Наприклад, для роботи в сфері обслуговування в будь-якій варіації: хостес, секретарем, няні в дитячий сад, кур’єра, автосалон, ріелтором, кухарем, торгового агента, мерчендайзером, вихователем,рекламним агентом, консультанта в “евросети”, фітнес клуб, домробітницею, офіціанткою або покоївки в готелі (для жінки або дівчини в декретній відпустці), салон краси тощо, достатньо мати залучає до співпраці та одночасно з цим строгий наряд. А ось для роботи в Газпромі, ФСБ, МВС, прокуратури, поліції/міліції, юристу, службі безпеки (на держслужбу), вчителем у школі або викладачем в коледж, системним адміністратором, програмістом, лікарем у лікарні (міськлікарні), інженером, до дизайнера в модельному агентстві і ін. зовсім інші вимоги, які не обмежуються усміхненою, суворим вбранням і комунікабельністю, але про це більш докладно ми поговоримо трохи пізніше.
Основні правила поведінки при прийомі на роботу: відео
Влаштування на роботу — це мистецтво продажу … себе, свого часу, своїх знань (є досвід чи ні) і т. д. Презентація в даному варіанті повинна бути відповідною. Не варто соромитися подібного трактування, оскільки в якомусь сенсі все саме так і є. Пропонуємо ознайомитися з деякими прийомами (відеоурок, щоб не відмовили при прийомі) для початківців, заснованих на поради психологів: тренінг для початківців, як одягнутися, як себе вести, як готуватися, з чим можуть стикатися здобувачі при отриманні пропозицій від рекрутера, щоб спокійно прийняли навіть начальником в торговий центр (знайти будь-яку іншу вакансію, подивитися майстер клас від профі або завантажити собі на комп’ютер):
Поради психолога: як вести себе на співбесіді
Психологи всього світу вже визначили головні аспекти, як вести себе на співбесіді, поради на першому етапі починаються з пропозиції детально вивчити інформацію про майбутнє місце роботи. Сьогодні дізнаватися такі подробиці не проблема: знайти в інтернет (отримувати рекомендації на форумах, офіційній сторінці компанії тощо), дізнаватися у знайомих, які працюють в обраній компанії (їм відомо багато і вони можуть допомагати влаштовуватися на роботу, приводити до начальства, наприклад, з рекомендаціями), їх знайомі і пр.
Другий важливий аспект – пунктуальність. Для того щоб прийти на співбесіду вчасно детально вивчіть маршрут, розрахуйте час, який потрібно на дорогу, продумувати повний шлях і виключити помилки. Спізнюватися категорично не рекомендується, краще приходити заздалегідь, на 10-20 хвилин раніше (якщо претендент запізнюється, він сприймається як несерйозний кандидат).
Йду на співбесіду — як себе вести?
Посмішка підкорює серця, навіть якщо це — потенційний роботодавець, будьте впевнені, що вона буде до місця. Але тут важливо не перестаратися. Ваша мета створити враження доброзичливо настроєного претендента, а який-небудь натяк на дурість (а надмірна усмішливість може бути розцінена саме так) повинен повністю бути відсутнім.
Одним з важливих моментів є підготовка до процесу і сюди можна віднести повну підготовку до пункту: питання-відповідь. І, головне, що це — обопільний процес, тобто важливо не тільки знати правильні відповіді на можливі питання, але і підготувати свої запитання для опонента.
Як вести себе на співбесіді, якщо немає досвіду роботи
- Як вести себе на співбесіді з роботодавцем?
- Як вести себе на співбесіді, щоб взяли на роботу без досвіду?
Головне, що потрібно зробити претенденту — переконати опонента в наявності необхідної бази знань, достатніх (а краще перевищують) для наміченої посади. Не зайвим буде переконати його у своїй навченості. Але верхом винахідливості в даному варіанті буде переконати його в тому, що відсутність досвіду скоріше плюс, ніж мінус. Оскільки в цьому варіанті він сам зможе відкоригувати Ваші знання в потрібному напрямку. Зробити це можливо тільки за умови обізнаності про вимоги до претендента на вакансію (знання обов’язків). Зазвичай така інформація розміщується на офіційній сторінці компанії. При відсутності свого порталу у вибраній організації, скористайтесь суміжними ресурсами (сторінками аналогічних підприємств).
Правила поведінки на груповому співбесіді
Групове інтерв’ю проводять при масовому наборі персоналу на однакові або суміжні посади (наприклад, офіціантів у Макдональдс). Для HR менеджера — це можливість відбору з найменшими втратами часу. У цьому варіанті треба зуміти грамотно і гідно показати свої найкращі навички і якості. Постарайтеся взяти ситуацію в свої руки – проявляйте ініціативу і якості лідера, якщо це Вам властиво. Задавайте питання, відповідайте на питання, словом, зробіть так, щоб Вас запам’ятали в найкращих проявах.
Як поводитися на співбесіді по скайпу?
Онлайн діалог також покликаний скоротити часові витрати рекрутера, як і попередня бесіда по телефону (з працівником відділу кадрів або керівником). Це дозволяє йому заочно оцінити мова, зовнішній вигляд і ділову хватку здобувача. У цьому варіанті важливо, щоб від бесіди не відволікали сторонні шуми, домашні тварини, друзі та близькі і т. п. Якщо дзвінок пролунав не в зручний час, вибачитеся і акуратно попросіть передзвонити трохи пізніше. Не останню роль в цьому питанні відіграє і зовнішній вигляд. Домашня піжама або футболка не кращий варіант.
Співбесіду в кафе: що і як говорити?
Варіант ділового інтерв’ю в кафе або ресторані з керівництвом мало чим відрізняється від розмови в офісі. Але на такі бесіди частіше запрошують претендентів на керівні посади. В даному варіанті важливо розуміти мету візиту. А тому замовлення великої кількості страв у даному випадку буде недоречним. Важливо і знання етикету. У претендента є унікальна можливість продемонструвати знання правил ділового етикету.
Перша співбесіда — як себе вести?
Як вести себе на співбесіді, щоб взяли на роботу в загальних рисах ми обговорили. Не торкнулися лише тему зовнішнього вигляду здобувача. А між тим зустрічають по одягу. Особливо якщо має співбесіду з директором, як потрібно себе вести в цьому варіанті?
У більшості випадків вимоги до зовнішнього вигляду ідентичні, тому пропонуємо ознайомитися як правильно одягатися: діловий костюм, зачіска, мінімум косметики (для дівчат), повна відсутність яскравих деталей (аксесуари, помада, лак для нігтів тощо). Наявність занадто дорогих речей також буде недоречним.
Як вести себе на співбесіді, щоб сподобатися роботодавцю
- Приділіть увагу своєму голосу: він повинен бути помірно звучним, мова зв’язковий і вільної, між фразами, питаннями і відповідями повинна бути пауза.
- Позбавтеся від скутості.
- Слідкуйте за своїми жестами і позою. Потренуйтеся перед дзеркалом.
- Ви повинні створювати думка серйозного і впевненого в собі людини. А Ваше горе і скутість передадуться співрозмовника, і він буде відчувати себе не комфортно, що негативно позначиться на загальній думці про Вас.
Види співбесід: поради з працевлаштування
В завершення теми представляємо кілька порад фахівців за поведінкового фактора на деякі види вакансій: